כתב העת של "בודהיזם בישראל" מוקדש הפעם לאחד הנושאים המאתגרים במשנה הבודהיסטית - ה"אין-אני".
באיזה מובן אני "אינני אני"? בלא שנדחה את הקיום וניפול לקצה הנהיליסטי ובלא שנקבל כמובן מאליו את נצחיותו של ה"אני" הנבדל - מציע הבודהא מבט של דרך אמצע על קיומנו: אמנם קיימים, אך לא קיימים בנפרד מעולם ומלואו; קיומנו הוא שלוב הוויה, "שלוב היות" בלשונו של טיך נהט האן, והפנמה זו של אופן קיומינו - משמעה שחרור גדול.
קריאה מהנה, שלובת-היות..
http://
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה