יום שני, 17 במרץ 2014

אנה הלפרין..פנים וחוץ..

תמונה: ‏"המעבר אל מחוץ לדלתות, הרחק מהחלל המלבני, השפיעה עלי עמוקות. נדרש לי זמן להבין את ההבדל בין העבודה בחלל סגור לבין העבודה בסביבה. פתאום ה'למעלה' נהפך לאינסופי ול'למטה' יש תחושה של קרקע. משתמשים ברגליים בצורה שונה, משתמשים בעיניים באופן שונה, אתה רואה את הסביבה, את העצים, את השמים, את הציפור שעפה מעל. כל האלמנטים האלה בסביבה שלך נהפכים לחלק ממי שאתה. וזה מעניק לא רק תחושה של התרחבות, אלא כך אתה מרגיש חלק משלם, להבדיל מאובייקט בחלל. אלה שתי דרכים שונות לחלוטין לחוות את עצמך".

אנה הלפרין, רקדנית וכוראוגרפית וממניחות היסוד של המחול הפוסט מודרני וכיום בת 93, מספרת על הטבע כמקור השראה ליצירתה.

ולאן אנחנו מזמינות אותך?.מתוך כתבה / עיתון את ינואר 2014....................................................................................."נעמה אושרי משתפת פעולה גם עם רקדנית להקת בת שבע לשעבר, איריס נייס, בסדנה בשם “דרך הנהר”, שמשלבת בין בודהיזם וריקוד. “הכל התחיל מזה שבילינו המון זמן בהתבוננות בעננים באזור נחל אלכסנדר. במשך יום שלם ניסינו לראות איך נוצר גשם מתוך
ענן. זה המון עשייה ללא עשייה. רק התבוננות והקשבה. בקיצור, אני הזמנתי אותה למרחב שלי, היא הזמינה אותי למרחב שלה ויחד יצרנו את ‘דרך הנהר’ דרך הנהר Riverpath. כיום אנחנו מזמינות אנשים לתרגל הקשבה ומדיטציה, שמתוכן עולה שיח בעל היבטים פואטיים ורעיונות פיוטיים שאני קושרת לעולם הבודהיסטי. בעיקר דברים שקשורים לנוכחות והקשבה.
איריס, מצדה, לוקחת את זה למקום של התנסות ומחקר של תנועה בתוך הגוף. זה מזמין שאלות כמו ‘מי אני?’, ‘מה זה מפגש?’ ו’מה זה מגע?’. השילוב הזה, בין אמנות להתבוננות, עומד במרכז העשייה והיצירתיות שלה, והמבט שלי, שנשען על הפואטיקה הבודהיסטית,
יוצר מרחב של יצירה וריפוי”.‏
"המעבר אל מחוץ לדלתות, הרחק מהחלל המלבני, השפיעה עלי עמוקות. נדרש לי זמן להבין את ההבדל בין העבודה בחלל סגור לבין העבודה בסביבה. פתאום ה'למעלה' נהפך לאינסופי ול'למטה' יש תחושה של קרקע. משתמשים ברגליים בצורה שונה, משתמשים בעיניים באופן שונה, אתה רואה את הסביבה, את העצים, את השמים, את הציפור שעפה מעל. כל האלמנטים האלה בסביבה שלך נהפכים לחלק ממי שאתה. וזה מעניק לא רק תחושה של התרחבות, אלא כך אתה מרגיש חלק משלם, להבדיל מאובייקט בחלל. אלה שתי דרכים שונות לחלוטין לחוות את עצמך".

אנה הלפרין, רקדנית וכוראוגרפית וממניחות היסוד של המחול הפוסט מודרני וכיום בת 93, מספרת על הטבע כמקור השראה ליצירתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה